ماجرای کشک بادمجان
در دل جنگل دست کاشت قائم کرمان ،ماجرایی است به نام کشک بادمجان ، کشک بادمجانی ها تعدادی از اعضای کمیته جنگل قائم بودند که از سال 1342 تا سال 1359 به یاد روزجمعه 14مردادماه که برای برنامه ریزی و ایجاد جنگل فائم جمع شده بودند و ظهر آن روز کشک بادمجان خوردند ، تکرار شده است.
و اما چرا این کشک بادمجان ماجرا شده است ؟ در 14 مردادماه سال 1359 به روال سال های قبل ، قرار بود برنامه کشک و بادمجان برگزار شود ،ولی از آنجاییکه روز 14 مرداد مقارن با ایام ماه مبارک رمضان شده بود ، مراسم از سوی مسوولان کمیته جنگل قائم به آخرین جمعه ماه شعبان تغییر یافت .
در این برنامه کشک بادمجانی خوری که دکتر مظفر بقایی کرمانی رهبر حزب زحمتکشان ایران هم حضور داشت، تعدادی از آنان من جمله : مظفر بقایی ، محمد صنعتی ، علی اصغر مظهری توسط سپاه پاسداران دستگیر و روانه زندان شدند .
بازداشت شدگان پس از انتقال به زندان ،با سرهای تراشیده شده ، یک هفته در زندان به سر بردند و وقتی علت زندانی شدن خودشان را پرس و جو کردند ، به روز کودتای نوژه رسیدند که مقارن با برنامه کشک بادمجان اتفاق افتاده بود و از آنحاییکه رییس جمهور بنی صدر قصد تسویه حساب با دکتر بقایی را داشته است ، این دستگیری صورت گرفته بود.
ماجرای کشک بادمجان با وساطت آیت الله هاشمی رفسنجانی و عدم انتساب بازداشت شدگان در ناهار کشک بادمجان به کتاب هایمان احترام بگذاریم...
ما را در سایت به کتاب هایمان احترام بگذاریم دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 79 تاريخ: جمعه 6 بهمن 1396 ساعت: 21:30